WhiteFeather
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WhiteFeather is a Canadian artist/researcher, educator and writer currently based in Montreal.

WhiteFeather has been professionally engaged in a craft-based bio art practice for over 15 years, via material investigations of the aesthetic and technological potential of bodily matter. Her work has ranged widely, including: textile constructions of human hair; rogue taxidermy with found flesh and bone; digital representations of the body absent in the digital world; and, mammalian tissue engineering on textile scaffolds. She also hacks/builds electronics, uses web-based platforms, and approaches performance as embodied research in both the laboratory and the landscape.

WhiteFeather is a multiple-award winning scholar and arts grant recipient, holding an MFA in Fibres and Material Practices from Concordia University. She has presented her work internationally in exhibitions, artist talks, conferences and residencies.

WhiteFeather currently works as lab technician and coordinator for the Speculative Life Lab, and as coordinator for the Textiles and Materiality Research Cluster, both situated within the Milieux Institute for Arts, Culture and Technology at Concordia University.


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FR
Montréalaise d’adoption, la Canadienne WhiteFeather Hunter a plusieurs cordes à son arc: artiste, chercheuse, enseignante, consultante et écrivaine. Depuis quinze ans, elle s’adonne professionnellement au bioart. Fondée sur l’artisanat, sa pratique s’appuie de fait sur l’analyse matérielle du potentiel artistique, fonctionnel et technologique des matières corporelles. Son œuvre se déploie tous azimuts : de l’utilisation de cheveux aux fins de techniques textiles traditionnelles au recours à une taxidermie à l’état brut dans la confection de sculptures en lambeaux de chair et fragments d’os trouvés, en passant par des représentations – inspirées par les cultures pop ou numérique – d’un corps absent de l’univers technologique. Depuis trois ans, elle se captive à l’expérimentation des biotextiles et à la conception de matériaux névralgiques. À cette fin, elle a effectué quatre résidences de recherche en laboratoire, durant lesquelles elle a notamment exercé l’ingénierie tissulaire.

Photo: Guy L'Heureux.